zondag 29 juni 2008

Custard biscuit




Het deeg voor deze biscuits kan het best klaargemaakt worden in een keukenmachine, zodat het deeg zo koel mogelijk blijft. Die heb helaas ik niet, maar ik heb gemerkt dat het met de standmixer met de platte klopper ook prima gaat: zolang het proces maar zo kort mogelijk gehouden wordt. Dit geldt ook voor de handmixer.

De biscuits zijn uitgebreid getest door mijn persoonlijk testpanel. Zij vonden het allen lekker maar concludeerde daarnaast dat een kop thee erbij wel lekker is om het weer mee weg te spoelen. Maar het heet dan natuurlijk ook niet voor niets een 'biscuitje'.

Voor circa 26 biscuits:

250 gram ongezouten boter
65 gram poedersuiker
1 t.l. pure vanille extract
225 gram patentbloem
65 gram custard poeder

Verwarm de oven voor op 180°C graden. Mix de boter met de poedersuiker en vanille. Zeef de bloem met de custard er boven en mix tot het opgenomen is in het beslag: overmix het beslag niet! Rol balletjes zo groot als een walnoot en leg ze op een met bakpapier beklede bakplaat 5 cm uit elkaar. Druk de balletjes met een vork enigszins plat. Bak de biscuits goudgeel in circa 12 minuten. Laat de koekjes 2 minuten rusten op de bakplaat. Verplaats ze voorzichtig naar een rooster en laat ze verder afkoelen.

Naar Taste

3 opmerkingen:

Lien zei

Die smaken vast heerlijk, wat een leuk idee om custardpoeder erin te doen! Je hebt ze ook zo mooi op de foto gezet, met die streepjes om en om ;))

Anoniem zei

Ha zus,

Mag ik ook in je persoonlijk testpanel?
groet
Betty

Gea zei

Die is leuk :-D
Natuurlijk mag jij in mijn 'persoonlijk testpanel'.